De Schaamte in ere hersteld


Vagina, Yoni of Gouden Poort:

Vrouwelijk schaamdeel, het is hier de toegangspoort voor het mannelijk geslacht of penis. Dè gevoelige ingang van de vrouw waardoor ze fysiek en emotioneel geraakt kan worden door het geslacht van de man. Hiermee verschaft de man zich toegang tot de vrouw, hij opent haar grot door de schaamlippen met zijn penis opzij te duwen. Daarbij passeert het mannelijk lid de clitoris, een zeer gevoelig orgaan, ook wel de Poort van Goud genoemd. De Clitoris is een verdikking dat zich bevindt dicht bij de plek waar de schaamlippen bij elkaar komen, deze bedekken het uiterst gevoelige orgaan dat veel bloedvaten en zenuwen bevat, het zwelt bij opwinding door gevoel en hersenprikkels.

Geen toneelspel, doch zijn wie je bent:

Geluiden tijdens het liefdesspel is communicatie in beeld en geluidstaal, tijdens het spel van aftasten, weren en uitnodigen, ontstaan er liefdesgeluiden, kreten, zuchten en steunen, het is dan een uiting van lichamelijk genoegen of juist het afweren van, en het aangeven van iets niet willen. In combinatie met de liefdesdans kunnen de man en de vrouw hun genoegen en emoties op deze wijze kenbaar maken aan de actieve partner. Hierbij is het van belang dat zowel de man als de vrouw niet doen alsof, en geen vals spel toneelspelen, men kreunt en steunt wel of niet om uiting te geven aan genot of vreugde, men doet het niet omdat het verwacht wordt. 

Seks of Schaamte:

Het spel of de handelingen tussen de beide seksen, wordt in belangrijke mate bepaald door de gevoeligheid en het schaamtegehalte van de man of vrouw. Het mannelijk of vrouwelijk schaamdeel wordt schaamte genoemd, omdat het in zijn algemeenheid niet zomaar aan iedereen getoond wordt. Met schaamte wordt hier bedoeld, een verborgen of geheime plek waarvoor ontzag dient te worden getoond. Een verborgen of geheime plek bedoeld voor ingewijdenen. Schaamdeel betekent dan, niet er voor te schamen, maar er met eerbied en zorgvuldig mee om te gaan. De schaamte of schaamstreek is dan alleen toegankelijk als men een vrijbrief bezit of eerzame bedoelingen heeft. Het is van belang dat ook een vrouw ontzag en zorgvuldig handelen toont bij het aanraken van het mannelijk geslacht. Het is van belang dat een man zich bewust is van het gegeven dat hij zich met zijn lichaamsdeel toegang verschaft op of in het heilige der heiligen van het lichaam van de vrouw. Seksualiteit kan hier ook bedreven worden met het idee dat men heiligende  (genezende) handeling verricht. Het doen van handelingen op zo een sacrale plek kan voor beiden weldadig en lustgevend zijn, want het is een plek voor heiliging (zalvend) en ontzag.

Fallus of Mannelijk lid en het moment van orgasme.

Het lid van de man is in zijn uitwendig opgeheven positie opdringerig van aard. Door zijn uitdijende en dwingende wijze van doen, wordt juist van de man een oplettende houding verwacht. Bij alles wat hij doet in deze toestand, bepaald de vrouw het moment, dat zij zich opent en zich bereid verklaart tot ontvangenis. De Penis of Gouden Staaf van de man heeft een grote mate van beïnvloeding over hoe de  coïtale vereniging zal plaats vinden. Het is zo dat de man bij de penetratie op moet letten op wat zijn binnendringen bij de vrouw teweegbrengt, als het haar genot verschaft mag hij verder binnenkomen, en kan de vrouw zich overgeven aan haar lustgevoelens dat de fallus bij haar teweeg brengt, daarbij dienen zij zich beiden bewust te zijn dat lustgevoelens vooral ontstaan door de liefdesdans en strelen van de erogene zones. Bij het binnendringen van de vrouw wordt van de man ook enigermate van behendigheid vereist, soms wordt zijn te zware lijf als te veel dwingende massa ervaren en dan is het handig te steunen op handen en voeten. Toch is het ook zo dat bij buik op buik activiteit de geladen energie stromen van de ene partner naar de andere partner overvloeit.

In vele gevallen is het zo dat de man zijn orgasme dient te leren beheersen en af te remmen als dat nodig is, waarbij hij in staat zou moeten kunnen zijn de staat van opwinding bij de vrouw helpen te verhogen, zodat hun beider momenten van orgasme zo dicht mogelijk samen kan vloeien, opdat zij in staat zullen zijn van elkaars orgasme te genieten. Een volkomen gezamenlijke coïtale bevrediging is bijna niet mogelijk, dan is het al heel bijzonder als beider partners een overeenkomst kunnen vinden elkaar voorrang te verlenen, afhankelijk van hem of haar passionele activiteit. Soms bereiken een man en een vrouw de ejaculatie in een moment van samen bevredigd worden, soms bereikt alleen de één een orgasme, soms bereikt de ander de bevredidiging op een geheel eigen wijze, soms bereiken geen van beiden een moment van bevrediging. 

Schaamte in ere hersteld  kan dan ook betekenen dat mensen in staat zijn vrede te hebben, met het gegeven dat zij niet in staat zijn elkaar te geven waar zij zo naar verlangen. Schaamte voorbij betekent dan, de ander of elkaar tegemoet komen en en het scenario wijzigen of naar andere mogelijkheden zoeken. 

Joannes van het Kruis zij het zo;

Om alles te bezitten, bezit niets.

Om alles te weten, wil niets weten.

Omdat ik er naar streefde vond ik ze minder.

Omdat ik niets najaag, vermoeid niets mij de weg omhoog.

Niets drukt de mens te neer, omdat hij niet omhoog wil.

Zonder begeerte en eigenbelang werd mij alles in de schoot geworpen, zonder dat ik ernaar zocht.

Zo bevindt die mens of dat paar zich in evenwicht omdat hij, en of zij geen doel najagen.

Schaamte of Zedeloos.

De schaamstreek van de vrouw en het schaamdeel van de man kan zowel met trots ervaren worden, en zowel als een lastig onkies onderdeel van het menselijk lichaam. Beter is het als een Godsgeschenk te aanvaarden, wetende dat het geschapen is om de voortplanting van de mens te regelen. Gezien de veelzijdigheid van de fysieke, emotionele kenmerken en de schoonheid van het menselijk lichaam, zijn de genotservaringen en het vermogen tot intieme activiteit een weldaad voor de mens. Het is wijs en zinvol het geslacht en het voortplantingsproces als een sacraal en heiligend middel te zien om samen met de ander op een hoger niveau van menszijn te geraken. De geslachtelijke kenmerken en het genot en de lust van het beleven is eeuwen in een kwaad daglicht gesteld door religieuze dogma's en betweters. Erger is, dat nu heden ten dage door veel mensen de seksuele handelingen en seksuele activiteit tussen de beiden seksen en tussen mensen van hetzelfde geslacht tot zedeloze handelingen wordt verlaagd. Dit wordt op alle mogelijke wijzen onsmakelijk, dom en bruut aan de mensen getoond. 

Beter is het om in gezamenlijke opgang de seksuele activiteit, de handelingen en de ideeën erover op een hoger en menselijker niveau te brengen. Waarbij er sprake is van respect en ontzag voor seksuele activiteit. David H. Lawrence heeft dit al eerder verwoord in zijn romance met Lady's Chatterly's Minnaar in 1929, over oerinstinct en seksualiteit tussen mannen en vrouwen. 

Geslacht of geaardheid.

Ieder mens is geboren in zijn of haar fysieke lichaam, dat hij of zij bij geboorte heeft meegekregen, en hem of haar heeft gevormd tot de mens die hij/zij nu is. De eigenheid van deze mens mag niet door culturele zeden of gewoonten bepaald of beperkt worden. Elk mens ontwikkeld zich zoals dat voor hem of haar voorbestemd is. Zo ook zijn er persoonlijke kenmerken te herkennen dat iemand zijn of haar fysieke man of vrouwzijn beïnvloed. De animus (mannelijke in de vrouw) en de anima (vrouwelijke in de man) zijn twee functie complexen die zich ten opzichte van de uiterlijke kenmerken op compensatorische (bepaalde gevoelens in overeenstemming brengen) wijze gedragen. Ze gedragen zich dan alsof ze innerlijke persoonlijkheden zijn, waarvan een bewuste en persoonlijk zichtbare vorm ontbreekt. Zeer waarschijnlijk is dat een rede waarom mannen zich tot mannen en vrouwen zich tot vrouwen wenden om op innerlijk  niveau elkaars tegenpool te ontmoeten, of zich aangetrokken voelen.

Schede of Schacht.

De seksuele geaardheid en de door sekse gevormde lichamelijke persoonlijkheid maakt dat de seksuele activiteit tussen een man en vrouw een niet te evenaren eigen karakter en diepgang heeft. Het gegeven dat de man zijn geslacht in opgeheven toestand diep in de vaginale opening van de vrouw kan brengen, maakt dat het samen beleven van dit intieme contact tot een intense gebeurtenis kan leiden, met een weldadige uitwerking naar beide partners toe. 

Toch moet hier ook gezegd worden dat deze diepe emotionele verbintenis niet vanzelfsprekend voor iedere man/vrouw relatie geldt. De mens zit zo complex in elkaar, en het ontstaan van relationele verbintenissen zo verschillend van oorsprong en achtergrond, dat er geen garantie of voorwaarden gegeven kan worden, door bijvoorbeeld het sluiten van een huwelijk, of een intens samenlevingscontract, dat een seksuele tevreden relatie gewaarborgd is. Seksuele of intieme relaties kunnen vele vormen van werkzaamheid bezitten, dit kan zowel op fysiek als op geestelijke niveau bepaald worden. 

Zo ook kan de persoonlijke ontwikkelingsdrang van een man of vrouw tot zelfstandigheid, ten koste gaan van de emotionele en afhankelijke relatievorm met de partner. Het kán ook zijn dat deze ontwikkelingsgang bevorderend is voor de relatie en meer diepgang geeft. Evenzo kan het leiden tot minder afhankelijkheid van elkaar, waardoor de drang en het verlangen om seksueel en intiem met elkaar om te gaan minder wordt of geheel verdwijnt en helemaal niet meer aan de orde is.

Zeden - Gewoonten.

Het is ook zo dat een man of vrouw de seksuele aandacht of gedrevenheid van de ander als bedrijgend kan ervaren. Zo ook kan het als een inbreuk op de eigenheid, of als een schending van de privacy ervaren worden. Als een man zijn geslacht op een brute of gewelddadige wijze, of tegen de wil van de vrouw bij haar naar binnen brengt spreken we van verkrachting en is er sprake van psychisch of lichamelijk geweld of overheersing van een te actieve partner. De vrijheid van een mens om zelf te beslissen wat goed of slecht is, en de integriteit, de schoonheid van het menselijk lichaam, en het seksuele streefvermogen wordt dan hier geweld aangedaan. 

Negatieve beïnvloeding.

In onze cultuur wordt op velerlei wijze de seksualiteit getoond via film, tv en boek, op een zodanige wijze dat er een spanningsveld ontstaat tussen wat kan wel en wat wat kan niet. Fantasie en verboden verlangens. Wat is waar en wat is haalbaar tussen mensen in de praktijk. Er is een scheefgroei aan het ontstaan in wat werkelijk tussen mensen leeft en tussen wat via beelden ons wordt getoond. Een scheefgroei tussen fantasie, tussen wat onze cultuur voorschrijft en de eigen werkelijkheid binnen maatschappelijke waarden en normen.  Nu schrijf ik dit verhaal omdat ik vindt dat er op grote schaal de intimiteit en de persoonlijke beleving tussen mannen en vrouwen naar mijn idee wordt aangetast en aangerand. Met de titel van dit schrijven genoemd  "Schaamte in ere hersteld" hoop ik een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de omgang binnen normen en waarden, bij wat en hoe er tussen mannen en vrouwen afspeelt.

Stuwing en streefvermogen.

Vers.

Krachtig voel ik mijn spieren spannen

stuwing voelend vanuit mijn schoot 

en met een immense kracht verlang ik 

naakt naar jou schoot

voeling hebbend met een intens verlangen

diep in jou te gaan.

Stuwing is hier dan een macht of kracht bezitten door liefdesvermogen aangewend,

vanuit het binnenste "zijn" als man en vrouw in staat zijn tot een eenheid samen te vloeien.

Streefvermogen.

Met streefvermogen wordt hier bedoeld, een wens of gedachte om alleen of samen op lichamelijke wijze, door aandacht, strelen en kussen een bepaald doel te bereiken of realiseren in de liefdeskunst. Het is dan alleen of samen macht hebben, of de kunst bezitten emotie, lust en genot te beheren, binnen een gezamenlijke opgetogenheid, door heilig en eervol dit doel te bereiken. Met hulp van:

- het verstand en de geest

- het hart en de ziel

- door drift en het lichaam.

binnen een gezamenlijke harmonie de seksualiteit op orde en op dreef te brengen. Niets hoeft de mens te weerhouden na te denken over hoe te werken aan een betere verstand en gevoelsverhouding van mens tot mens en tussen mannen en vrouwen. Deze seksuele activiteit of drift, is een wezenlijk en tastbaar doe - vermogen van mensen om op een zuivere, eerlijke en tastbare wijze gestalte (vorm) te krijgen.

Geloof - Hoop - Liefde - zijn hierbij belangrijke aspecten om te komen tot daadkracht en geestelijk welbevinden.

 

Erogene Zones.

Elektro Magnetisme. De stromingen van subtiele energie in de velden van het menselijk lichaam hebben relaties met erotische en seksuele impulsen die via de hersenen en de geest aan het lichaam worden doorgegeven. En andersom, lichte aanrakingen veroorzaken elektrische stromingen of impulsen die naar de hersens toe om een bepaalde reactie vragen. Door natuurlijke elektrische stromingen, ontstaan in het menselijk lichaam spanningsvelden en deze reageren en hebben invloed op de mens die zich op dat moment in de directe nabijheid bevindt. 

Erogene plaatsen zijn in volgorde als volgt te noemen: oogcontact, geur en lichte tot zeer lichte oppervlakkige aanrakingen op de lippen - achter de oren - in de hals - oorlelletje - ooropening - pols en handpalmen - borsten - tepels - lenden - bovenbenen binnenkant - knieën - zijkanten vingers - buik - schaamlippen - clitoris - schacht van de penis - penistopje .

Wanneer deze erogene zones lichtelijk en subtiel aangeraakt worden ontstaan er energie stromen of stralingen op en onder de huid waarvan vloeiingen en uitzaaiingen het resultaat kunnen zijn. Hierbij is het van belang te realiseren dat bij sommige aanrakingen of bijna aanrakingen al heel veel reactie bij de andere mens teweeg kan brengen en hem of haar in hoge staat van opwinding.  We spreken dan van potentie energie uitwisseling, die veroorzaken pulserende trillingen in de vagina van de vrouw met afscheiding in de clitorishof,  en rond de schacht bij de man met een zwellende penis als resultaat, die dan een blank voorvocht afscheid. 

Orgasme - Climax.

Deze resultaten van contact of uitwisselingen van gevoelens tussen mannen en vrouwen zijn een van de mooiste sensaties van interacties tussen menselijke wezens. De voelbare spanning of uitwisseling van een streling langs bijvoorbeeld de zijkant van de pink kan veel emotie doen ontwaken, op verschillende niveaus van fysiek en geestelijk menszijn, de sterkte van de emotie is afhankelijk van hoe de mens in relatie met de ander staat. 

Reageren op elkaar.

Mocht magnetische wisselwerking tussen mensen plaatsvinden toevallig en zonder bedoeling dan is het iets wat men overkomt en dan is het van voorbijgaande aard. Mocht dezelfde interactie plaatsvinden tussen twee mensen die zich tot elkaar aangetrokken voelen dan is het een plezierig en prettige wijze van omgaan met elkaar, het kan dan heel goed betekenen dat deze mensen zich verder tot niets verplicht voelen. Het mag niet zo zijn dat een van de partijen rechten denkt te kunnen ontlenen aan het feit dat men zich tot elkaar aangetrokken voelt. Hoe gelukzalig zulke momenten ook kunnen zijn geweest, altijd is er een komen en gaan, en is afscheid nemen en verder gaan, een voorwaarde voor het voorbestaan van ontmoetingen tussen mensen.

Op het altaar van de Wereld vind transmutatie (verandering - ommezwaai) plaats door en via de individuele mens:

Door:

Dit betekent persoonlijke leer of levensweg. Offerplaats of verhoogde verhevenheid dat een centrale plaats inneemt in een mensenleven, en komt ten goede aan de liefdesdans. Met de verwachting dat er verbetering en verandering zal plaats vinden in de levenssfeer, dat op menselijk niveau ten goede zal komen aan het mensenpaar. Door karma en sociale ontmoetingen leren mensen omgaan met pijn, angst en verlaten worden, dat is leren versterven. Door deze strijd, en het lijden, krijgt de mens kansen tot verheffing en verheelijking.

Door:

Op het altaar van wereldse gebeurtenissen waar sociale contacten plaats vinden binnen de contacten van verleiding (vals aanbod) en verloedering (eenzaam - verlaten), door verandering en vernedering in menselijke contacten, waar door pijnlijke processen versterving plaats vindt, en door het kunnen loslaten door kwijtschelding en vergeving, verheft men zich naar een hoger plan of leefmilieu. Op het altaar van lichamelijke en psychische liefde van mens tot mens, is het onontkoombaar dat men vernederd, en vernedert wordt. 

Door:

Op het altaar van de liefde, is een uitwisseling van warmte en openheid vereist, dit kan binnen de contacten van wederzijdse herkenbaarheid. In het proces van persoonlijke ervaring en vernieuwingsdrang vind gestrengheid plaats en vastberadenheid omdat het menselijk paar elkaar moet kunnen vertrouwen in de liefdesdans als de een zich in vertrouwen overgeeft aan de ander.

 

Op het altaar van de strijdende , lijdende en zegevierende mens. (zie tekening ! )

Het is zo dat de samenstelling en de emotionele verbondenheid tussen twee elkaar toevallig  ontmoetende mensen, met voor elkaar herkenbare vonken in een passionele herkenbaarheid. Dat het toch zo kan  zijn dat er geen weg voor een relationele verbondenheid voor hen is weggelegd, en dat hoe pijnlijk ook er een breuk of een moment van afscheid komt. En daar is niets verkeerds aan, dat hoort bij de kansen en de ontmoetingen die men heeft in het totale (sociale) leven, het leven bestaat uit soms grootste kortstondige momenten van passionele verliefd of herkenbaarheid, en korte tragische ontmoetingen die pijn veroorzaken en dat als schrijnend ervaren wordt. 

 

Eerbied voor het leven, eerbied voor de seksualiteit.

 Eerbied voor het leven in de zin van de seksualiteitsbeleving. 

Albert Schweitzer zij het zo:

 "De mens die zich het denken heeft eigen gemaakt zal eerbied bewijzen aan  alles wat leeft"

zo ook (mijn inziens) aan de seksualiteit, want de wil tot seksualiteit vindt zijn oorsprong in het ontstaan van menselijk leven. De seksualiteits beleving wordt gestimuleerd door de aantrekkingskracht van beider geslachten en door de wil van beide partners zich fysiek en intiem met elkaar te verbinden.

"Als een mens denkend wordt, openbaart zich in hem een streven naar heelheid en totale harmonie, door zijn wil, en door zijn vermogen tot "Liefde". Dan beseft de mens dat hij verantwoordelijkheid heeft over hoe, wanneer en met wie hij/zij seksualiteit beleeft". 

Die verantwoordelijkheid krijgt gestalte nadat hun geslachtdrift resultaat heeft gekregen in de vorm van een kind, of van een verlangen naar elkaar op weg naar vereniging of bevrediging. Die verantwoordelijkheid draagt hen op: leven te behouden, leven te bevorderen, leven te beschermen en leven behoeden.  

  1. Eerbied voor het menselijke bestaan en de zin van zijn stoffelijke leven.
  2. Eerbied voor de intieme omgang van man tot vrouw en van partner tot partner met betrekking tot het ontstaan van nieuw leven, en het sociale leven.
  3. Eerbied voor het firnstoffelijke lichaam en de geestelijke beleving van de ander, en het streven naar seksualiteit in eer en geweten.

Het denken aan het doen vooraf:

Wanneer een mens denkend wordt ten overstaan van zijn doen en laten in de seksualiteitsbeleving dan is dat een overwinning op de oerdrift van menselijke handelen.  Die mens is dan in staat te handelen overeenkomstig de opdrachten die het leven hem geeft, of die in de totaliteit van het leven zijn ingebed.

De mens die zich het denken heeft eigen gemaakt, zal eerbied bewijzen tegen alles wat leeft, en tegen alles wat in beginsel leven voortbrengt of voor leven verantwoordelijk is. Dit geldt dan zeker voor seksualiteit dat als totaliteit in het leven is verweven. Seksualiteit op het altaar van de wereld en in de geest van de liefde, in de zin van zintuiglijke werkelijkheid, in de zin van de geest van het "denkend" en "willend" deel van de mens. Dit denken kan ook in de zin van de breedte, diepte en hoogte ervaren worden.  Hier volgt een litanie van bezinningsmomenten die voor komen in persoonlijke ervaringen en liefdes relaties. 

in de geest van rijping

in de geest van verlangen

in de geest van het zien

in de geest van het horen

in de geest van het proeven

in de geest van het omhullen

in de geest van het aanraken

in de geest van begeerte

in de geest van begrijpen

in de geest van de lust

in de geest van de vrede

in de geest van het samen

in de geest van het aftasten

in de geest van het weten

13-08-1995.

Dan is het mogelijk dat wij in een gezamenlijke opgetogenheid elkanders eigenheid ervaren en respecteren, en op zoek gaan naar de heelheid van het menselijke paar. 

Samen ... van man tot vrouw, van vrouw tot man

Samen ..  van vrouw tot vrouw

Samen ... van man tot man 

Samen ... van mens tot mens

HOOFD - HART - GESLACHT

van de Vrouw - van de man

Vormen samen de mens - vormen samen jou.

Vormen Samen Mij - Vormen Samen Wij.

JOUW LICHAAM - MIJN LICHAAM

Tempels van liefde

EEN VULVA ...   EEN PENIS ...

Naakte vormen van zelfvertrouwen

In raakbare openingen van toegankelijkheid.

MANNEN en VROUWEN

28-04-1995.

Liefdeswonden:

Toch zal het altijd zo zijn dat wij, gewild of ongewild, elkaar kwetsen en pijn doen binnen de vele liefdesvormen en relaties die er bestaan. Willen wij ontdekken en elkaar ervaren en beleven. De mens die het denken heeft eigen gemaakt, is in staat af te tasten en te toetsen over wat hij ervaart tussen hemzelf en de ander, hij is in staat te vergeven en kwijt te schelden. Gelukkig de mens die in staat is keuzen te maken tussen wat goed is en minder goed, tussen wat kwaad is en slecht.

 Orale Genialiteit:

Hier bedient de man de vrouw met de mond, zijn lippen en zijn tong strelen daarbij de schaamlippen, daarbij speurt hij naar de clitoris en kust, zuigt en streelt haar geslacht, af en toe onderbreekt hij deze activiteit om haar borsten en tepels te strelen. Dit noemt men de liefdesdans, het opwinden en afwisselen van kus en streelactiviteit over het hele vrouwelijke lichaam. De vrouw kan de man haar de toegang weigeren door het openen of sluiten van de vagina mond binnen het spel van afwijzen of uitnodigen verder te gaan. Het kan ook een verdedigend mechanisme zijn als de man te wild of te snel wil gaan. Het strelen van de erogene zones is daarbij een belangrijk voorspel. Ook kan de man op zoek gaan naar de G-plek, het heilige of uiterst gevoelige plekje binnen het hof of de schatkamer van de vrouw.

Levens Essence:

Levens essence of elixer (resultaat van iets) is de fysieke en spirituele afscheiding van de mens wanneer hij in een passionele toestand opwinding ervaart in relatie met de ander. Die seksuele actie kan als een "heilige" kunst" ervaren worden, tijdens subtiele en sensuele aanrakingen, of wanneer er een coïtale vereniging plaatsvindt. Dan is er sprake van energetische uitwisseling met een diepgang die anders niet plaatsvindt. Een Heilige Vereniging van Man en Vrouw in de seksuele liefdeskunst. Hier.aan gaat de liefdesdans vooraf, en voordat men met deze dans begint, spreekt men rustgevende of inspirerende woorden tot elkaar waarbij de ontvangende partner languit gestrekt op bed ligt, en de gevende partner de handen licht zwevend, net niet aanrakend, boven de drie kardinale erogene plaatsen houdt, voorhoofd - hartgebied en schaamgebied. Zij doen dat met het besef dat zij elkaar bijzondere gunsten willen verlenen in de lichamelijke en morele liefdessfeer.

Met bijzondere aandacht voor de drie poorten van toegang van het lichaam, te weten:

- de ogen ... stromen van herkenning

- de mond ...  kussende lippen en tastende tong

- de schoot ... het uitstortende vermogen van de man

- de schoot ... de ontvangende gave van de vrouw

Het essence of levens elixer is een sterke afstraling of uitscheiding van lichaamsstoffen die door seksuele opwinding door het lichaam wordt afgegeven, het is het voorvocht bij de man, en wordt als vaginale afscheiding bij de vrouw waargenomen, en is zichtbaar als tepelvocht. En wordt opgewekt door de seksuele omgang tussen man en vrouw als zij een coïtale vereniging beleven. Bij vrouwen met een hoog erotisch prikkelgehalte kan het gebeuren dat er liefdessappen naar buiten komen via het urethrale lichaam tijdens de beweging van de schacht van de man. Soms hebben de vrouwen hierbij een vergelijkbaar gevoel als bij de man wanneer hij klaar komt en een zaaduitstorting krijgt.

 

Coïtus interruptus ofwel het streven naar opperste gelukzaligheid: 

Bij coïtale geslachtsgemeenschap brengt de man zijn lid wel bij de vrouw naar binnen, en samen bewegen zij zich in de liefdesdans, en wanneer de schacht van de man dik en stevig is geworden, stelt hij de ejaculatie (uitstorting) meerdere keren bewust uit. Vroeger noemde men dat "voor het zingen de kerk uit", om bevruchting bij de vrouw te voorkomen. 

Coïtus Prolongatus, is tegenwoordig vooral bedoeld om zaaduitstorting te voorkomen, opdat beide partners langer kunnen genieten van de opwinding van beider lustgevoelens, of om de partner die niet zo snel tot orgasme komt de tijd te gunnen. Meestal stort de man zijn zaad sneller uit, dan dat de vrouw tot orgasme komt, nu kunnen beiden proberen in een gezamenlijke opgang de "top" te bereiken.

Bij coïtale vereniging bestaat het streefvermogen hierin dat de ene partner de andere partner stuurt en volgt opdat de ander niet onvoldaan achterblijft. Een totaal orgasme waarbij beide partners een gezamenlijke climax bereiken is meestal niet mogelijk. Toch blijven mensen vaak gedreven aan de gang omdat hun willen groter is dan hun vermogen het samen te kunnen.

 

Geluid van de Reiger:

Met het geluid van de Reiger worden menselijke liefdesgeluiden bedoeld, het zuchten en kreunen van genot of verlangen, en het kenbaar maken dat het goed is wat de partner doet. Als de een de ander streelt of aanraakt op een gevoelige (heilige) plek op een van de erogene zones.  Met het zuchten en kreunen geeft men aan dat de ander door mag gaan. Het geluid van de Reiger klinkt het luids en mooist als de ene partner de ander tot emotionele opwinding brengt, tijdens de penetratie (binnendringen) van de vagina, of het strelen van de schacht om het topje van het mannelijk geslacht. Zo ook kunnen de man en de vrouw kenbaar maken hoe het voelt als zij zichzelf stimuleren of bevredigen (masturberen) met de hand of duim en ringvinger.

Geluid van de Reiger is het geluid dat iemand maakt wanneer hij of zij zich volledig kan overgeven aan het gevoel dat de ander teweeg brengt, of dat iemand aan eigen lustbeleving ervaart, tijdens de seksuele erotische activiteit of intimiteit, het klinkt dan als muziek in de oren.

Het geluid kan genoegen, verlangens en teleurstelling aanduiden, al naar gelang de omstandigheden en plaats waar men zich bevindt, het geluid van de Reiger kan mensen in vervoering doen geraken of in opperste staat van opwinding brengen.

 

Bestijging van de Berg:

Bij de Bestijging van de Berg is er sprake van een weg volgen die twee mensen naar een Coïtaal Orgasme kan brengen. Voordat men aan de bestijging van de Berg kan beginnen is het van belang dat beide partners aandacht besteden aan de voorbereiding ervan. Omdat een hoogtepunt of orgasme door de man anders bereikt en ervaren wordt dan de vrouw is het raadzaam dat beide partners vooraf bij elkaar op verkenning gaan. Het is raadzaam individueel te oefenen met het strelen van de Yoni of de Lingam van de ander of het eigen geslacht, om zo een orgasme op te wekken tot meerdere eer en glorie voor elkaar. 

Een belangrijke voorbereiding is de verkenning van de Heilige ( eerbaar, ontzag ) plaatsen van elkaars lichaam, om zo de juiste route te kunnen kiezen langs de erogene zones, omdat het erotisch vermogen en verlangen van de ander geprikkeld en gestimuleerd wordt. Meestal begint men met oogcontact, deze kan al een dieptewerkende uitstraling hebben. Daarna met het kussen en strelen van gevoelige plaatsen als de lippen, de hals en achter de oren. Dan kan het betasten met de volle hand van de borsten of de lenden volgen. 

Een van de belangrijkste voorbereidingen bestaan uit het vooraf bespreken en overeenkomen van de tijdsduur die men nodig heeft voor het bereiken van de top van de berg. Deze kan heel verschillend zijn en is afhankelijk van de relatie die men tot elkaar heeft. Sommige mensen, vooral zij die nog geen ervaring hebben kunnen er maanden over doen, anderen die al eerdere pogingen hebben ondernomen, hebben misschien een paar weken nodig, zo ook kunnen ervaren mensen met een intiem intuïtief vermogen de top van de berg in een paar dagen bereiken. De tijdsduur is ook van belang voor het op elkaar afstemmen de handelingen die men op elkaar wil uitvoeren, wordt een bepaalde handeling of streling wel of niet geaccepteerd. Wanneer kan een kus wel of juist niet gegeven worden. 

Vaak is het zo alvorens men elkaar akkoord geeft om kledingstukken te verwijderen, dat men eerst moet oefenen daarin toestemming te vragen, veel mensen vergeten dat dit in het beginstadium van belang kan zijn, ook kan het zijn dat er daadkracht en initiatief van de ander verwacht wordt. Wanneer mag je nou wel of niet je volle hand op de borst van je vrouwelijke partner leggen, en wanneer is het moment gekomen om die hand over de blote huid onder de blouse te brengen en al strelend over de borsten naar de tepel te gaan?

Bij deze voorbereidingen en het zoeken naar de juiste houding tijdens de liefdesdans (spel van tedere en lichte aanraking) binnen een intieme relatie is het belangrijk om afspraken te maken over hoe diep, en hoe ver mag je gaan of laat je de ander toe, alvorens je gaat besluiten om een hoger niveau van de Berg te gaan beklimmen. Want gezamenlijk de "Top" bereiken kan alleen in volledige samenwerking, vertrouwen hebben en in het afstemmen van gevoelens op elkaar. Waarbij de beide partners elkaar ondersteunen en helpen ballast af te werpen, zoals stress of faalangst. Van levensbelang is het te realiseren, dat het niet vanzelfsprekend is dat een goede tijd aan voorbereiding een garantie is om gezamenlijk de top te bereiken. Veel mensen zijn gewoon niet in staat om binnen een gezamenlijke inspanning hun doel te bereiken. Zij moeten genoegen nemen met lagere niveaus van uitzicht (inzicht), dat toch ook voor hen noemenswaardig de moeite waard kan zijn.

 

Op het Altaar van de Liefde:

Op het altaar van de Liefde;     is het paar lankmoedig en goedertieren.

Op het altaar van de Liefde;     handelen zij niet afgunstig en niet onbehoorlijk.

Op het altaar van de Liefde;     is men niet verwaand en niet eerzuchtig.

Op het altaar van de Liefde;     zoekt men niet zichzelf en wordt men niet verbitterd.

Op het altaar van de Liefde;     handelt men niet ten kwade en in ongerechtigheid.

Op het altaar van de Liefde;     verblijdt het paar zich over waarheid en onderzoeken zij wat ten goede komt aan de wereldse liefde.

Op het altaar van de Liefde;     gelooft en hoopt het paar in de liefde, en verdragen zij alles dat zij verdragen moeten wat ten goede komt aan de liefde.

Terug naar de begin pagina